Kadra

5 września 2014 przez Kategoria: Strona Główna

 

 

KADRA PRZEDSZKOLA WYSEPKA:


KATARZYNA SWOJAK – psycholog, dyrektor przedszkola

Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim a także studia podyplomowe: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży. Prowadzeniem punktów opieki nad dziećmi zajmuję się od ponad 5 lat.

Jako pierwszy powstał Klub Malucha Wysepka, który później został przekształcony w Żłobek Niepubliczny WYSEPKA 1. W tym samym czasie zaczęła funkcjonować nasza druga placówka – Żłobek Niepubliczny WYSEPKA2. Od kwietnia 2014 roku kształcimy dzieci na poziomie edukacji przedszkolnej, co jest oczywistą kontynuacją naszej żłobkowej misji.

Uważam, że w dobrym przedszkolu prócz zajęć dodatkowych i realizowania podstawy programowej dzieci powinny mieć czas na zabawę i spontaniczną aktywność z rówieśnikami, które najlepiej rozwijają w nich umiejętności społeczne, wysoką samoocenę, poczucie wspólnoty oraz etykę i moralność. Myślę, że brak lęku przed wystąpieniami i ekspozycją społeczną, umiejętność prezentowania własnych poglądów, asertywność ale również wrażliwość i empatia są cechami, które najbardziej naturalnie rozwijają się u małych dzieci poprzez obserwację otoczenia i aktywność wśród rówieśników, dlatego w swojej pracy zwracam szczególną uwagę na kształtowanie tych cech u naszych przedszkolaków.


EWA DROBIŃSKA – psycholog, zastępca dyrektora przedszkola

Studia psychologiczne ukończyłam w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Szczególnie interesują mnie dziedziny psychologii takie jak zarządzanie zasobami ludzkimi, mediacje i negocjacje oraz zagadnienia związane z marketingiem i reklamą.

W naszych placówkach zajmuję się przede wszystkim naszym wspaniałym Personelem a także dbam o odpowiednią jakość wyposażenia oraz jego dostosowanie do wymogów określonych przepisami, jak i walory estetyczne.

Praca z dziećmi i możliwość obserwacji ich rozwoju daje mi poczucie spełnienia zawodowego w wielu obszarach związanych z moim wykształceniem. Widząc uśmiechy na twarzach naszych małych podróżników mam pewność, że dajemy im możliwość zrównoważonego rozwoju nie tylko w sensie zdobywania wiedzy, ale również umiejętności społecznych, siły i odwagi, aby w pełni gotowe mogły pójść w dalszą podróż – do szkoły.


ALICJA BENZAR – zastępca dyrektora do spraw pedagogicznych, nauczyciel technologii informacyjnej i informatyki

Jestem nauczycielem dyplomowanym, wieloletnim wizytatorem Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, byłym Dyrektorem szkoły oraz wieloletnim nauczycielem informatyki oraz technologii informacyjnej.

Prowadziłam zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania najmłodszych z wykorzystaniem multimedialnych technologii informatycznych oraz zajęcia z gier logicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym.

W przedszkolu WYSEPKA pełnię rolę Dyrektora ds. pedagogicznych, nadzoruję realizację podstawy programowej, koordynuję tworzenie nowych programów nauczania, dzięki którym Państwa dzieci dobrze przygotują się do kontynuowania nauki w Szkole Podstawowej. Dbam o bezpieczeństwo naszych podopiecznych, o to by czuły się u Nas jak w domu.

Bardzo zależy mi na rozwoju każdego dziecka, na wspieraniu jego zainteresowań, zrozumieniu potrzeb i rozbudzaniu naturalnej ciekawości świata. Moją pasją są literatura fantastyczna, technologie informatyczne oraz psychologia. Wyznaję maksymę Janusza Korczaka: „KIEDY ŚMIEJE SIĘ DZIECKO, ŚMIEJE SIĘ CAŁY ŚWIAT”.


SANDRA WOJCIECHOWSKA – nauczyciel kontraktowy , wychowawca grupy Delfinków

Ukończyłam studia na specjalizacji: kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna na Uniwersytecie Wrocławskim. Zaraz po studiach swoją przygodę w pracy z dziećmi zaczęłam  w Żłobku Wysepka 2, gdzie zdobyłam cenne doświadczenie i nabyłam praktyczną wiedzę.

Praca z najmniejszymi pociechami nauczyła mnie cierpliwości, umiejętności podążania za dzieckiem i pomagania mu w jego całościowym rozwoju. Już wtedy wiedziałam, że myśl Carla Rogersa: ” Nie można zmusić ziarna do rozwoju i kiełkowania, można jedynie stworzyć warunki zezwalające na to, aby ziarno rozwinęło wszystkie tkwiące w nim możliwości”  – zainspirowała mnie do dalszej edukacji. Ukończyłam również studia magisterskie na kierunku : terapia pedagogiczna. Studia na tych kierunkach umożliwiły mi rozwój własnych możliwości i zainteresowań.

Pracuję w Przedszkolu Publicznym Wysepka na stanowisku nauczyciela od 2 lat. Jestem osobą konsekwentną, kreatywną, otwartą na świat ludzi i małego człowieka, komunikatywną… no i zawsze uśmiechniętą 😉 Będąc nauczycielem w przedszkolu dobrze wiem jak w sposób kompetentny przekazać Naszym Wysepkowiczom niezbędną wiedzę, którą pogłębiam i aktualizuję. Pasjonuje mnie praca z małym i niepowtarzalnym człowiekiem, jest dla mnie wyzwaniem, ogromną motywacją do indywidualnego podejścia do każdego małego podróżnika. Ważne w mojej pracy jest to, że pragnę nakierować wychowanków na rozwój kreatywności i indywidualnych zdolności każdego z nich. Wspieram rozwój samodzielności u dzieci i uczę wiary we własne możliwości. Dobrze wiem, że istnieją umiejętności i kompetencje, które niezależnie od rozwoju naszej cywilizacji będą potrzebne. Prócz kreatywnego rozwiązywania problemów i innowacyjnego myślenia, ważna jest umiejętność pracy w grupie, kompetencje komunikacyjne, np. zdolność rozwiązywania konfliktów bez uciekania się do przemocy, umiejętność zdobywania, selekcji i przetwarzania informacji czy traktowania innych ludzi z szacunkiem i wiele innych, o których nauczyciel z  ” powołania” powinien wiedzieć 😉 Dlatego ważne jest dla mnie, aby Nasi Wysepkowicze zadawali pytania, wspierali postawę twórczą i uczyli się wyrażania własnych myśli…co przyda im się w późniejszym dorosłym życiu…

W pracy z dziećmi odkrywam świat na nowo. Razem uczymy się empatii, współpracy, uczymy się, że warto dążyć do realizacji własnych celów, rozwijamy swój potencjał, a nasze wspólne talenty stają się naszym bogactwem na wyspie.

Pracując z  naszymi pociechami, wyjeżdżając z nimi na wycieczki, ale także uczestnicząc w różnych kursach, szkoleniach, uświadomiłam sobie, że chcę i pragnę „zarażać” nauczycieli pozytywną energią i miłością do Naszej pracy. Bycia codzienną motywacją dla siebie oraz zespołu do pełnego zaangażowania się w pracę. Bardzo cenię współpracę z rodzicami oraz gronem pedagogicznym. Dlatego też, podjęłam się studiów podyplomowych na kierunku : Zarządzanie placówkami oświatowymi. Jestem osobą ambitną, zawsze dążącą do postawionego celu, a myślę, że to nie koniec wyzwań… Ponieważ pasja do mojej pracy, dzieci i grono pedagogiczne ciągle stawiają przede mną nowe cele, a satysfakcja i radość z wykonywanego zawodu pewnie dla każdego z Nas jest bardzo ważna.

Szkolenia: Klanza, Kocham czytać – wczesna nauka czytania, Narzędzie M – CHAT – R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka, Agresja u dzieci – praca nad studiami przypadku, Opieka nad dzieckiem z cukrzycą, Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo i z deficytem uwagi

Kursy: pierwszej pomocy


KAROLINA PĘCIAK – asystentka nauczyciela w grupie Tygrysków 

Jestem studentką poradnictwa i pomocy psychopedagogicznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Jestem osobą kreatywną, życzliwą, ciepłą, kochającą kontakt z dziećmi. Swój czas wolny spędzam z ukochanym psem. Najlepiej odpoczywam gotując i piekąc.

Praca z dziećmi codziennie uczy mnie czegoś nowego, zachęca do poszerzania swojej wiedzy i ciągłej pracy nad sobą.  Staram się do każdego naszego Wysepkowicza podchodzić indywidualnie, rozwijać jego zainteresowania i pomagać w rozwiązywaniu problemów. W mojej pracy niezwykle ważna jest dla mnie aktywność twórcza dzieci, pracę plastyczne to mój ulubiony element dnia. Chciałabym nauczyć naszych wychowanków szacunku do innych, rozwiązywania konfliktów poprzez szczerą rozmowę, mówienia prawdy i przepraszania. Cenię sobie dobry kontakt z rodzicami. Uważam, że tylko wspólnymi siłami możemy uczynić dzieci szczęśliwe i gotowe na podbój świata.


KATARZYNA MASZCZYŃSKA – nauczyciel, wychowawca grupy Tygrysków

Ukończyłam studia na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna w Wałbrzyskiej Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu.Swoją pracę z dziećmi rozpoczęłam już w trakcie studiów jako opiekunka dziecięca.

Zdobyte umiejętności dały mi przekonanie, że praca z dziećmi jest nie tylko obraną przeze mnie ścieżką rozwoju zawodowego, ale także pasją. Pracowałam również w Żłobku Wysepka 1, gdzie zdobyłam cenne doświadczenie oraz praktyczną wiedzę.

Obecnie pracuję w Przedszkolu Publicznym Wysepka na stanowisku nauczyciela. Jestem osobą cierpliwą, konsekwentną, kreatywną, uśmiechniętą oraz zaangażowaną w swoją pracę. Dążę do tego, aby przedszkole było dla dzieci miejscem pełnym ciepła, aby panowała w nim atmosfera wesołej, jak również kreatywnej i rozwijającej zabawy. Praca z małym dzieckiem jest dla mnie wyzwaniem oraz ogromną motywacją, staram się tworzyć atmosferę, która sprzyja rozwojowi dziecka, jego indywidualności. Dziecko w wieku przedszkolnym wymaga szczególnej troski, dlatego pragnę dbać o jego rozwój i budować fundament do późniejszej nauki szkolnej.

Każde dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, zadatkami na rozwijanie twórczości, potencjalną inteligencją, oraz dużym talentem społecznym, dlatego chcę stworzyć mu możliwość maksymalnego rozwoju. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i satysfakcji, a ponieważ sama jestem mamą dwójki dzieci Natalki i Bartusia wiem, że troska i bezpieczeństwo naszych pociech są najważniejsze.

Podczas swojej pracy staram się zapewnić dzieciom dużo ciepła, bezpieczeństwo oraz najlepsze warunki do prawidłowego rozwoju, jak również zrozumieć ich potrzeby. Staram się, aby każde dziecko czuło się kochane. Staram się być dobrym nauczycielem, takim jak opisuje pedagog Janusz Korczak:

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.”

Szkolenia: „Metoda Dobrego Startu” Marty Bogdanowicz, „ Bezpieczeństwo dzieci w placówce oświatowej wraz z wykorzystaniem gier wpływających na jego wzmocnienie”.
Kursy: pierwsza pomoc


ANITA WOŹNIAK – nauczyciel, wychowawca grupy Rybek

Jestem absolwentką kierunku: Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktualnie kontynuuję naukę na studiach magisterskich w wyżej wymienionej uczelni, kierunek: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka.

Pracę z dziećmi rozpoczęłam zaraz po maturze, spełniając tym samym swoje marzenia. Jestem także byłą pracownicą żłobka Wysepka 2, gdzie poznałam funkcjonowanie tejże placówki i jako wychowawca grupy mogłam rozwijać swoją pasję.

Moim obszarem zainteresowań jest szeroko pojęta edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. W mojej pracy na pierwszym planie stawiam zasadę podmiotowego traktowania dziecka, uwzględniającą jego potrzeby i zainteresowania. Moim ulubionym obszarem w pracy z dziećmi jest działalność plastyczna. Uwielbiam tworzyć wraz z nimi nasze małe dzieła sztuki. Czuję się spełniona, kiedy widzę na ich twarzy uśmiech, kiedy widoczne jest ich zaangażowanie i chęć do dalszej pracy i nauki, a to wszystko poprzez zabawę.

Na co dzień jestem osobą, która większość czasu stara się spędzić w gronie najbliższych mi osób. Po pracy często też relaksuje się przy dobrym filmie. Po takim wieczornym wypoczynku jestem gotowa do kolejnego dnia odkrywania świata z naszymi Wysepkowiczami.


WIOLETA KACZMAREK – nauczyciel, wychowawca grupy Rybek

Ukończyłam studia w zakresie „Edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego” w Łodzi. Jestem również absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie zdobyłam tytuł magistra na kierunku „Poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna”. Wiedzę teoretyczną zdobywam również biorąc udział w licznych kursach KLANZY. Ukończyłam także kurs Pierwszej pomocy.

Pracuję z dziećmi od wielu lat. Swoje doświadczenie zdobywałam, jako niania, animator zabaw dziecięcych oraz w czasie praktyk pedagogicznych. Cały czas utrzymuję bliski kontakt z moimi byłymi podopiecznymi. Praca z dziećmi nie jest dla mnie jedynie źródłem zarobku. Jest to moja pasja i sprawia mi wiele przyjemności. Kocham dzieci za ich szczerość oraz nieprzewidywalność. Nie wyobrażam sobie, abym miała pracować w innym zawodzie. Z pracą z dziećmi wiążę moje dalsze plany zawodowe.

Każde dziecko jest inne, jedyne i niepowtarzalne, dlatego w pracy z dziećmi dostosowuję metody indywidualnie do każdego małego człowieka. Wierzę, że dziecko jest istotką odrębną o wciąż rozwijających się upodobaniach i charakterze. Staram się zapewnić każdemu z moich podopiecznych możliwość wszechstronnego rozwoju. Pomagam im wkraczać w świat coraz szerszych horyzontów społecznych i emocjonalnych. Pamiętam przy tym, iż mam do czynienia z małym człowiekiem pragnącym opieki, wsparcia i czułości. Uważam, iż jednym z najistotniejszych czynników wspomagających rozwój małego dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa. Dlatego też w pracy z dziećmi korzystam z pedagogiki zabawy. Wierzę, iż stosowanie zabaw w nauczaniu zintegrowanym sprzyja wytwarzaniu u dzieci pozytywnej motywacji do uczenia się.

Staram się prowadzić zajęcia w myśl pedagoga, który całe swoje życie poświęcił właśnie dzieciom, Janusza Korczaka. Każdego dnia pamiętam o tym, że „nie to ważne, w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki.” (J. Korczak)


BARBARA WYSOCKA – logopeda

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki (specjalizacja: pedagogika opiekuńcza z terapią pedagogiczną) na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe w zakresie logopedii w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Praktyki odbyłam w poradniach, szpitalach dziecięcych, ośrodkach wczesnej interwencji, a także placówkach edukacyjnych  dla dzieci.

Posiadam kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla dzieci w żłobkach, przedszkolach oraz świetlicy socjoterapeutycznej. Swoje zajęcia zawsze dostosowuję do wieku i indywidualnych potrzeb dziecka, staram się, aby były urozmaicone i nie zniechęcały dziecka do pracy. Bardzo dużą uwagę przywiązuję do nawiązania dobrych relacji z rodzicami i personelem placówki, bo tylko nasza wspólna praca z dzieckiem pozwoli mu osiągnąć sukces w terapii. W pracy zwracam szczególną uwagę na profilaktykę wad wymowy oraz edukację rodziców w myśl zasady, że łatwiej zapobiegać niż leczyć. Obecnie prowadzę grupowe zajęcia profilaktyczne, logorytmikę, terapię indywidualną dzieci oraz konsultacje dla rodziców i pracowników w placówkach na terenie Wrocławia.


MAGDALENA ŚLĘZAK – instruktor zajęć rytmicznych

Jestem absolwentką Muzykoterapii wrocławskiej Akademii Muzycznej. Moją życiową pasją jest wywoływanie uśmiechu na dziecięcych buziach. Za sprawą nowych doświadczeń muzycznych i zabawy dźwiękiem, pomagam dzieciom odkryć drzemiący w nich potencjał.

Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów oraz nauki w Państwowej Szkole Muzycznej i Studium Aktorskim wraz z bogatym doświadczeniem zawodowym pozwalają mi na konstruowanie różnorodnych zajęć, dających dzieciom możliwość spontanicznych reakcji, swobodnego podróżowania w świat muzyki, odkrywania własnych talentów i pogłębiania muzycznej wrażliwości. Poprzez zabawę dzieci rozwijają muzykalność, poczucie rytmu, kształtują słuch, zdolności głosowe, a tym samym wzbogacają swoją wyobraźnię i kreatywność – wszystkie te umiejętności stanowią podstawy skutecznej i łatwej nauki w przyszłości.

Prowadzone przeze mnie zajęcia łączą w sobie elementy zajęć tanecznych, ruchowych oraz muzykoterapii; inspirowane są licznymi metodami i programami pedagogicznymi (m in. Metoda Ruchu Rozwijającego, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki, Metoda Wychowania Muzycznego C. Orffa, Pedagogika Zabawy).


DOMINIKA BAKALARZ – instruktorka Zumby

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, specjalność- fitness. Certyfikowany instruktor fitness, Zumba, Zumba Kids, Active Walk- Indoor Walking, pływania, gimnastyki i lekkiej atletyki. Sport jest nieodłącznym elementem mojego życia, największą pasją jest narciarstwo, Zumba i taniec, który trenowałam przez wiele lat.

Ponadto ukończyłam studia podyplomowe, kierunek: wychowanie przedszkolne i terapia pedagogiczna, dzięki którym gwarantuję profesjonalne zajęcia taneczne i Zumby Kids pod kątem zarówno merytorycznym jak i pedagogicznym.

Podczas zajęć tanecznych dzieci rozwijają m.in swoje umiejętności koordynacyjno- ruchowe, motoryczne oraz poczucie rytmu. Skoczna i energiczna muzyka wywołuje u dzieci pozytywne emocje a przede wszystkim świetną zabawę.